Puerto Vallarta and Mexico News

Puerto Vallarta and Mexico News

wave energy

Obtienen con nuevo dispositivo energía eléctrica del oleaje

Un investigador mexicano, asociado a la Universidad de Mánchester, en Reino Unido, contribuyó en el desarrollo y optimización de un prototipo que convierte la energía del oleaje en energía eléctrica.
En entrevista para la Agencia Informativa del Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (Conacyt), Efraín Carpintero Moreno explicó que el modelo podría ser hasta ocho veces más eficiente que los prototipos que hay en la actualidad.

El dispositivo flotante está hecho con acero y utiliza un actuador hidráulico, el cual activa un generador eléctrico con el que se lleva . . .

Read Full Story

Related Posts

ensenada airport

Mexican Airlines May Cut Routes as Fuel Costs Rise

Rising jet fuel costs are putting pressure on Mexican airlines, with travelers facing higher fares,...
Guardia Nacional corporal killed at San Miguel de Allende base

Guardia Nacional corporal killed at San Miguel de Allende base

A Guardia Nacional corporal was killed inside a San Miguel de Allende base, with prosecutors...
“Rainbow flight” from Paris lands in Mexico to highlight LGBT anti-discrimination efforts

“Rainbow flight” from Paris lands in Mexico to highlight LGBT anti-discrimination efforts

A rainbow-themed flight from Paris landed in Mexico City as French and Mexican leaders pushed...

Mexico Recycles Far Less Trash Than Many May Think

Mexico recovers about 10% of its urban waste for recycling, exposing gaps in collection, separation...